Blajină privirea lor

CA UN MILOG STAU LA POARTA BISERICII

draga mea

a mă reîntrupa nu pot

inconsistenţa e

singura mea povară

nu pot intra în catedrala sfântului neculai

să pun o lumânare la prima icoană

din dreapta

pentru fericirea fiicei tale

revin mereu la acest semafor

hălăduiesc prin visele fiicelor altor părinţi

ca un milog stau la poarta bisericii

aș vrea să știi că port și acum

bluza cea albă cu dantele primită în dar

de la tine n-am mai avut nicicând

o asemenea bluză

a mă reîntrupa nu pot

TE PRIVESC ADÂNC ALABASTRU

draga mea

îţi spuneam că lipsa trupului

a durerii din oase și de la ceafă

sunt pierderea mea cea mare

când nu te pot atinge

nici a te smulge nu pot din

capcanele somnului cu frământări

obosite de cord

ţi-l invoc pe tata

în haina grea a gorunului drag

dar te iei după el

vâslind ape tulburi

atunci pe mine mă rechem

îmi ridic pleoapele înfoind cei 2 m3

de țărână a mea

și te privesc adânc alabastru

separ apele delaolaltă

presor o graniţă de măzăriche

pe mine de tine despărțindu-mă

întoarce-te

la ai tăi la tine

întoarce-te îţi strig

OLEANDRII MĂ STRIGĂ ROZ

draga mea

oleandrii noștri de-acasă

mă strigă roz înapoi

sunt doldora de floare

stau între

cerul îngreunat de nori ceaţa

umedă ca rugina unei mohorâte ploi și

noroiul acestui ianuarie fără ninsori

îi ridic triști și dojenitori

în dreptul geamului tău

de la etajul șapte

ţie îţi las moștenire

frumoasele mele grădini

suspendate între vis și realitate

(din volumele Oleandrii mă strigă roz, Chişinău: Cartier, 2010; Acum, Iaşi: TipoMoldova, 2013)

Acest articol a fost publicat în Literatura, poeme și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

