META-MORFOZĂ (în metru personal)

I
a fost
la ceas intrat în lege
şi în datini
(te iau de martor doamne)

fiinţa mea
(zici că toate câte i se întâmplă
sunt numai spre binele ei?
câtă grijă îmi porţi tu doamne!
sunt măgulită)
trebuia să cunoască
misterul amar şi sălciu
al dez-agregării
(despre care cum bine ştii
s-au scris kg t de hârtie)

era şi timpul
intrasem sigur într-un
segment cronologic
indicat şi subliniat cu roşu
în toate astrologiile
câte mi s-au citit

amicii şi-au făcut datoria
cum era de aşteptat
conştiincios şi metodic
m-au des-fiinţat ca pe
unul de-al lor
cum au putut mai bine
călcat pisat
desciocălat vânturat
dat şi prin ciur şi prin dârmon
ca într-un satanic hamac
încât din lucrarea lor
am ieşit un praf atât de mărunt
o minune de pulbere rafinată
de mai mare dragul

pentru siguranţă gestul
a fost repetat de câteva ori
cenuşa au dat-o ritualic
pe vânt
şi şi-au căutat de treabă

de pe marginea careului
vrăjmaşii intraţi în şomaj
priveau cu uimire
neştiind încotro
să-i ducă mintea şi capul

după ce am asistat cuminte
la tainica cină
a propriei mele des-fiinţări
rămasă singură singură
de tot singură
deşi nu credeam să-nvăţ
a fi singură vreodată
mi-am zis ce-ar fi
să mai încerc

hotărât lucru
mă re-fac
(o fi fiind gestul acesta reflexiv
dar şi tu eşti bun doamne
cât să te mai aştept?)

II

schiţez mai întâi primele mişcări
(nici n-ar fi corect să le zic mişcări
e un fel de gimnastică a gândului)
sub puţina zgură a răbdării
care mi-a mai rămas

apoi îmi pregătesc penajul
pun os lângă os
pentru aripa dreaptă
pentru aripa stângă
le voi atribui alte
dimensiuni
vor fi lungi şi ascuţite
până la nori

îmi caut ochii
îl găsesc doar pe dreptul
disperată îl caut pe stângul
în toate cotloanele universului
(unde eşti doamne să vezi?
pe-acesta mi l-o fi scos cel
mai frate)
l-am găsit
în sfârșit le dau culoare
pleoapelor le aplic
farduri rimel

am mai lipit pe ici
am mai boldit pe dincolo
am mai tras câteva tivuri pe epiteliu
am mai dres am mai tocmit
sunt gata
ah! (o simplă mângâiere de bisturiu)
iată-mă-s

re-tuş

de azi
înainte
să fiu
căutată

în alte fişiere
la altă literă de alfabet
în alt alfabet

în
î
n

(o săptămînă de poeme nescrie, Chişinău, Editura Cartier, 1998; acum, Iaşi, TipoMoldova, 2013)

Acest articol a fost publicat în Literatura, poeme și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

