Azi fiind, după calendar, ultima zi de iarnă,

am vrut să-mi amintesc ce scriam prin ’96. Am găsit un poem de trecere… De trecere, în general şi în special.

***

viaţa mea e în semicerc

aşteptarea mea este altfel

 

în octombrie păpuşesc

foi căzute de arţar

în noiembrie îmi sprijin văzul

de scheletele gri ale arborilor

în decembrie mă retrag în umbră

lăsîndu-ţi lumina orfană

 

ianuarie februarie martie

în martie încep să te iubesc

cu toate celelalte luni

ale anului

 

(din „o spătîmînă de poeme nescrise”, Chişinău: Cartier, 1998)

Acest articol a fost publicat în Literatura, poeme și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Azi fiind, după calendar, ultima zi de iarnă,

  1. nicoleta zice:

    imi amintesc aceasta poezie, pe care ne-ati citit-o la ora…

  2. iurie Daraban zice:

    e foarte impresionant!
    Fiind la cursuri de perfecționare la Bălți, am avut o întâlnire cu E. Galaicu-Păun. după lectura unei poezii de-ale dumisale, mi-a venit în minte o parodie::
    ”Miercuri, când era joi…”
    (E. Galaicu-păun)
    Spațiul și timpul s-au ascuns în noi
    Există doar miercuri, atunci când e joi
    Sâmbătă-i vineri, duminică-i luni
    Ce se întâmplă, măi, oameni buni?
    Nu sunt nici fiară, nu sunt nici om
    Nu sunt nimica? ba nu-sunt atom!
    Or,decât să fiu intangibil și trist
    Mai bine mă fac și eu POSTMODERNIST
    N-o să mă rad, nici n-o să mă tund,
    O să afirm că pătratu-inrotund
    Luni va fi vineri, duminică-marți…
    Acesta-i POEMUL, poftim-comentați!
    P.S. Dacă cineva nu m-acceptă ACUM
    Acceptați-l ATUNCI pe…Galaicu-Păun

Lasă un răspuns

